Η «Βίλλα Ακριβή» μεταξύ 1930 και 1940. Ηλείος ανήγειρεν, Ηλείος κατεδάφισεν
.
Όλοι στην Αθήνα γνωρίζουμε τη Ριζούπολη ως την έδρα του ιστορικού αθλητικού σωματείου «Απόλλων Σμύρνης». Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η σημερινή πυκνοδομημένη μεσοαστική γειτονιά είναι δημιούργημα ενός Πυργίου, του Ιωάννη Ριζόπουλου. Η περιοχή διασχίζεται από τη γραμμή του ΗΣΑΠ, που περνάει ακριβώς δίπλα από το γήπεδο του Απόλλωνα. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια από την άλλη μεριά των γραμμών σωζόταν η έπαυλη που είχε χτίσει ο δραστήριος Πυργιώτης, η «Βίλλα Ακριβή». Δυστυχώς και αυτή έπεσε θύμα της ασέβειας, κακογουστιάς και κουτοπονηριάς της Δημοτικής Αρχής της πρωτεύουσας και κατεδαφίστηκε το 2001, όπως πολλά άλλα αξιόλογα κτίσματα, που έδωσαν τη θέση τους σε άσχημες και ανθυγιεινές οικοδομές.
Ας δούμε την ιστορία του δαιμόνιου Πυργιώτη, όπως παρουσιάστηκε σε έντυπο της εποχής του και αναδημοσιεύθησε το 2001 από την εφημερίδα «Η Καθημερινή».
«Ο Ιωάννης Ριζόπουλος (σ.σ. τηρείται η ορθογραφία και η στίξη του πρωτοτύπου) εγεννήθη τω 1885 και είναι από τους ανθρώπους οι οποίοι εδημιούργισαν οι ίδιοι Εαυτούς. Ήλθεν εις τας Αθήνας από τον Πύργον της Ηλείας φτωχόπαιδο το έτος 1902 αλλ' έφερεν μαζύ του τρία σημεία αναδείξεως: φιλοπονίαν, εμπορικήν ιδιοφυΐαν και πνεύμα οικονομίας. Δεν ήτο σπάταλος δεν εδαπανούσε τον καιρόν του εις μάταια πράγματα, ηργάσθη 20 έτη σιωπηρώς έκαμε ταμείον τό οποίον διοχέτευσε εις την εργασίαν του. Έτσι εσχηματίσθη μία μεγάλη περιουσία και έτσι έδωσε την ώθησιν και την πρόοδον εις ένα Βουνό των Αθηνών εις το οποίον έφκιαξε Σπήτια, Πηγάδια, Kαμίνια, Δαμάρια, Μπύρες, Μαγαζιά, Στοάς και αφού τα ηλεκτροφώτησεν τα ονόμασε ΡΙΖΟΠΟΛΙΝ όπου θα σταθμεύση ο Ηλεκτρικός Πειραιώς Αθηνών - Kηφισσιάς».
Ας δούμε την ιστορία του δαιμόνιου Πυργιώτη, όπως παρουσιάστηκε σε έντυπο της εποχής του και αναδημοσιεύθησε το 2001 από την εφημερίδα «Η Καθημερινή».
«Ο Ιωάννης Ριζόπουλος (σ.σ. τηρείται η ορθογραφία και η στίξη του πρωτοτύπου) εγεννήθη τω 1885 και είναι από τους ανθρώπους οι οποίοι εδημιούργισαν οι ίδιοι Εαυτούς. Ήλθεν εις τας Αθήνας από τον Πύργον της Ηλείας φτωχόπαιδο το έτος 1902 αλλ' έφερεν μαζύ του τρία σημεία αναδείξεως: φιλοπονίαν, εμπορικήν ιδιοφυΐαν και πνεύμα οικονομίας. Δεν ήτο σπάταλος δεν εδαπανούσε τον καιρόν του εις μάταια πράγματα, ηργάσθη 20 έτη σιωπηρώς έκαμε ταμείον τό οποίον διοχέτευσε εις την εργασίαν του. Έτσι εσχηματίσθη μία μεγάλη περιουσία και έτσι έδωσε την ώθησιν και την πρόοδον εις ένα Βουνό των Αθηνών εις το οποίον έφκιαξε Σπήτια, Πηγάδια, Kαμίνια, Δαμάρια, Μπύρες, Μαγαζιά, Στοάς και αφού τα ηλεκτροφώτησεν τα ονόμασε ΡΙΖΟΠΟΛΙΝ όπου θα σταθμεύση ο Ηλεκτρικός Πειραιώς Αθηνών - Kηφισσιάς».
Ενώ άνθρωποι σαν το Ριζόπουλο σπανίζουν στη σύγχρονη Ελλάδα, αυτή βρίθει Νερώνων, Αλαρίχων και Θεοδοσίων. Δυστυχώς...
Η φωτογραφία και το ιστορικό της ανεγέρσεως και της κατεδαφίσεως της Βίλλας Ακριβή από την ιστοσελίδα Αξιοσημείωτα.
Η φωτογραφία και το ιστορικό της ανεγέρσεως και της κατεδαφίσεως της Βίλλας Ακριβή από την ιστοσελίδα Αξιοσημείωτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου